SYuKran yE cOz suDi melAyAri bLoG yaNg iBu dEdiCaTE kHaS tO aNaK iBu dAn AyAh CyG ~~ NuR AmNi NaJwa ~~ Baik wAt tElaDaN, BuRUk wAt sEmPAdAn.
RSS

My Baby

KLik JeNguK

Monday, October 26, 2009

CD AnAk iBu

CD??dh buAt AlBum ke anAk Ibu nI???

hihih..mUla2 iBU dGr psl CD ni...

IbU igTkn pMbeLian diseRtakan Skali dgn CD (cakEra Padat)

hihi...rupA2Nye...siNgkAtan uTk CloTh DIaPer (CD)...


SbLum Ibu DeciDe nk Beli....

khuSyuk iBu surF tTg MenDe ni kt InteRnet
ni AntRa MakluMat yg Ibu Dpat
  • ClotH DiaPer terdr drpD PoCket PanTs n InseRT
  • PoCkEt PanTs ataU diPangGIl CD SaHja
  • InSert or SoaKer beFungSi MenyeRap bAsahAn dari BayI AnDa
  • LeBih KuraNg LamPin Kain Yg DiMoDenKan
CD yG diBeli UnTk AmNi...jeNama ShinIes...
WaRna LemBut...

YanG ni BraNd CooLbAby...WarNanye CuTe...iBu Suke....

tP yG MenCabArnye....

tiAp Kali Ibu PakaiKn CD kt AmNi....

anAk iBu ni BuAng Hajat BesAr...

huhuhu....xpEla...aNak Ibu Nk UjI iBu la Ni Ye...

aPe2 Pun....AmNi LayAn paKai.....;-)

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

GAya TiDur AnAkku


mCm2 gaya Anak Ibu ni Tidur...

SeJak cm dh Nk PanDai MeniarAp ni..

tiDur MalAm puN dhsYat...

si iBu yg Tidur MatI ni...seDar2 Je..
kePalA si AnAk dlm KelAmbu...

KAki dh duK KelUar...
Aktif SunGguh Ank Ibu ni...

tP syUkuRla...tiDur Mlam
Ibu..xterGanGgu sgT...

aMni jusT KeJutkN IBu timE nk

NyuSu je...

bAguS anAk Ibu ni...

iBu n AyAh luv U so Much...muAh2..

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sunday, October 25, 2009

jOm PlAy-pLay....

LabEl utk 6M ++ tp..xPelah...
IBu terIngIn Sgt nk BeLikn....hihihi
hRga LeH TaHan Gk La ....
BaGi GoLongAn MkAn GaJi mcM Ibu...
kOtaKnye sTil SiMpAn...
wt KenAngn...
PlAy Gym...hihhi...kEcik2..dh suh Excise..

ni La ruPe PermainAnnye...
xPeLa...khAs utk Anak Ibu...
Main ye..jgN xMain...;-)



Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Saturday, October 24, 2009

* KoLekSi AmNi *

IbU seMpt Snap 2 mEnde ni Je...
xpEla..at LEast ade Gk kan??hihii
bUaiaN ni..iBu beLi tiMe BesDay AmNi (3 Sept)
geNap 2 bULaN

nI La ruPa BuAian BarU AmNi..cLourFul giTu

teSting...tEsTing...stroLLer..AyAh NgAh beLikaN....


mm..BeSt Gk...LayAnnnnnnnnnn.....

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Friday, October 23, 2009

* kiSAh SepTeMbEr *


iBu StarT BerPuasa 1 SepTembeR....hihi..mAklumlAh..

mMm..muLa2 DugaAn gk..

sbb MenYusu kan....jAdi BaDan CePat PenaT..

tP seMaCam adE keKuatan uTk terUSkn BerPuase...


IbU StArt KeJe 8 SepTemBer 2009,

amNi iBu TinGgalKan Dgn Mok (paNggiLan AmNi utk IbU MerTuaKu)

AmNi seLalu NanGis, nk Isap SuSu BtoL pUnyelAh paYah,

Sbb TerBiase NyUsu Ibu...

KecIan AnAk Ibu....


Tp LaMa2 Dh Ok...

Time Pi TimBang dkt Klinik...Berat Amni dh 5.7kg...

IdeAl ke x tu?

hihi..stil NorMal 4 Baby hEr Age

AlhAmduLillah.....




Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Thursday, October 22, 2009

** ImBas KenAnGan RaYe '09** (VoL.2)

21 SePTeMber 09 (MeRangKap Raye ke 2)
SeTiap TaHun ToK AbAh n ToK Umi wat OPen HouSe
sO, PanGgIL SedARA MaRa,ajAk mKn2....
mCm2 Ade....SaTe, BihUn GoRenG, KuIh Raye,
kTupAt, TaPai n PuDing BerKuah,

IbU byK gK bEdal mKn...tp StiLL WaRas...
hihihi..kNe BerIngat..SusAh tau Nk dpt weiGht cm sKrg..
so,AwAs....
AiS tu terMinuM la Gk..ape ORg Ckp...wat Ubat...hihihi

Tp BesT la RayE TahuN ni..aDe AmNi....
SeRonOk LayAn de...








Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

** ImBas KeNanGn RayE '09**

rAye..raYe...RaYe...

tIme ni AmNi dh umUr 2 BuLan ++

Cik AiDa n Cik Mah dh BeliKan Baju Utk AmNi

JiMat PoKet Ibu N AyAh...hihihi


Tp TiMe RaYe arItu,AmNi xbpE SihAt,
slSema N BaTuk....
tp AnK Ibu ni LasAk...
kAmi Beraye n Jln2 umAh SedAra Mara sehAri SunTuk
KeCiaAn...anaK Ibu

ByK gk Amni dPt DuIt Raye..

JgN bImbAng Syg....Ibu Dh Plan bukAk akaUn utk AmNi

TaBung HajI (Hold Dlu sbb TabUng Syling freE dh Abis)

ASD (Hold Gk..kne tungGu uMur AmNi 6 BuLaN)

so,DuIt tu iBu SiMPan BaKi Di TanGan Dlu...huhuhu



GalerI GmBar RaYe PeRtama

cAm NoStaLgIa LAmA pLak

FaMiLy sEbeLah IBu..

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Wednesday, October 21, 2009

~ Gmbar AnaK Ibu ~

tIMe Ibu Dlm Pantang harItU
mmG xmBik Tahu LangSung Psl kEje
n LaBtp pn xTersEntuh,
Nsib Baik ade Cik Mah (Aunty AmNi) tlg
UpdTe n mSukkn GmbR2 Cun Amni Dlm Fbook N Frster Ibu,
Tq Cik Mah..AmNi CayAng Cik Mah..
Muah..muah

ni AntarA gmBar yg Cik Mah dh Edit CUn2,
Utk TaTapn n Cuci MaTa ;-)

BaJu ColOr PiNk G2...hihi

SriuSnye Ank IBu

SlEePinG BeAutY '09


conTrol CuN ni

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

:: tIMe 2 bErPanTang ::

AmNi dh bLeh PuLang RumAh ptg 3 July (6pm),

Ibu BerPantAng di RumAh MeRtua,

xPela..org Ckp PayAh r duk UmaH MerTua,

x BebAs..
Tp ibu Sykur,dpT MerTua yg CaRing,
Take CarE Ibu Cm Anak Sndiri,


AlHmduLillah,
SmuA ku Lalui Dgn TeNang,
WaLau Ade Gk DugAannYe,ku HadaPi dgN BaiK ;-)
AmNi kuAt NanGis gk,
KekAdg Ku Xthu Nk wtPe,
MjurLa 'Ma' (panGgiLan kt Ibu MertUa) pnDai hanDle,
kLu ku SorAng2 mMg MaTi KuTu..

DaLam PaNtang ni,
Yg BeStnye..timE berUrut n BerTungku

HiLang SmuA LenGuh2 n RasE 'fResh' je BaDan


ni Gmbr Amni dlm TemPoh 40 hari PantAng
















Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Monday, October 19, 2009

^^ tRaGeDi 3 JuLy 2009^^

peRlukAh iBu kOnGsi CriTE ni?
xPelAh..wat TeLaDAn yG BaIkNye...
yg BuRUk tu Tolak tepi

1 July 2009..
iBu dh dpT tnDa2 aWl nk berSalin
Turun 'Air' kata Org Tua2..
tp diSbbkan meRtua ku Ckp..lMbt lagi,
iBu hold Dlu g sPitAl..
seMpat Lagi MenJamu DuriAn...bestNye..
jaM 10Mlm..kuRse xseDp haTi..so,AjAk aYah Amni g HUSM,
dFtr kt Kecmmasan...haZab gk Tunggu Dr. nk laAyan Kite..
mKlumLa...rmAi pLak yg SeangKatn dgn Ibu TimE tu..

Dktor : Awk kena Tahan kt wad ni..
Ibu : Nape Dktor?
Dktor : Air dh turun...nnt kering..anak lemas..
Ibu : Dh terbuka jalan ke?
Dktor : 1cm je

Ibu Redha jeLa..kena la stay kt wad 2 AKID (time tu jam dh 3pg)
huhu..xleNa ibu Tidur..

jam 8pg..Dktor dTg..cek JalaN..kena mAsuk 'Ubat' ni..
SakiTnye hanyA Allah yg Tahu

jam 4ptg 2 July 2009
ku dibAwa ke Labor Room..
SaKitnye..xleh Cite..mmG tIme tu ToBAT xsiR pregnAnt lg..
Tq AyAh Amni temAnkn Ibu..

jam 1.21 pagi 3 JulY 2009
LahirLah SeoraNg PuTeri
berat 2.9 kg..

SyuKur Pada Mu Tuhan


Layan GmbAr ye Syg



Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Saturday, October 17, 2009

rEnuNgan BuaTmu (2)

Pada minggu ke 20-24:

Pada saat ini, alat kelaminnya mulai terbentuk, cuping hidungnya terbuka, dan ia mulai melakukan gerakan pernapasan. Pusat-pusat tulangnya pun mulai mengeras. Selain itu, kini ia mulai memiliki waktu-waktu tertentu untuk tidur..

Berkat teknologi 3D Ecography, kita boleh melihat sang janin kita dengan jelas, bahkan jelas wajahnya.

Pada minggu ke 24-28:

Di bawah kulit, lemak sudah mulai menumpuk. Di kulit kepala rambut mulai bertumbuhan, kelopak matanya membuka, dan otaknya mulai aktif. Ia dapat mendengar sekarang,
baik suara dari dalam maupun dari luar (lingkungan) . Ia dapat mengenali suara ibunya
dan detik jantungnya bertambah cepat jika ibunya berbicara.

Pada minggu ke 28-32:

Walaupun gerakannya sudah mulai terbatas karena beratnya yang semakin bertambah, namun matanya sudah mulai berkedip akibat melihat cahaya melalui dinding perut ibunya... Kepalanya sudah mengarah ke bawah. Paru-parunya belum sempurna,
namun jika saat ini ia terlahir ke dunia, si kecil kemungkinan besar telah dapat
bertahan hidup. Si kecil kini sudah terbentuk dengan sempurna.

Pada minggu ke 36:

Sang bayi kerap berlatih bernafas, mengisap, dan menelan.. Rambut-rambut halus di sekujur tubuhnya telah menghilang dan badannya menjadi lebih bulat. Bayi yang dikandung oleh sebahagian wanita yang hamil untuk pertama kalinya akan mengalami penurunan,
iaitu turunnya kepala ke rongga panggul (bayi sudah “turun”).

Pada minggu ke 38:

Kepalanya telah berada pada rongga panggul, siap untuk dilahirkan. Hal tersebut menunjukkan bahwa waktu persalinan sudah dekat. Kini, sang bayi seolah-olah “mempersiapkan diri” bagi kelahirannya ke dunia.


Pada minggu ke 40 [9 Bulan]:

Apa yang dulunya hanyalah sebuah sel, sekarang telah menjadi manusia..
Dalam beberapa hari, bahwa bayi telah siap untuk dilahirkan.
Sang bayi masih tidur dengan tenang di dalam rahim ibunya.
Ia tidak mengetahui bahwa sesaat lagi ia akan meninggalkan “rumah”nya
untuk melewati proses terbesar dalam kehidupannya yaitu KELAHIRAN Nya itu !
Walaupun proses ini menyakitkan bagi sang ibu dan sang bayi tetapi melalui hal inilah…

KEAJAIBAN KEHIDUPAN TERJADI DENGAN PENUH KASIH SAYANG DARI SANG IBU DAN AYAH !

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Friday, October 16, 2009

rEnuNgan BuaTmu

Anak Ku, AmNi
Foto-foto di bawah ini memperlihatkan proses apa saja yang terjadi pada sang janin kita hingga pada akhirnya kita menjadi seorang manusia pada hari ini .
Prosesnya dijelaskan secara bertahap dimulai dari minggu ke 8.

“Saya mulai Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang”

Ingatan Allah swt kepada kita Manusia yang masih hidup ini ,

“Dialah yang membentuk kamu didalam RAHIM ibu mu sebagaimana dikehendaki- Nya.
Tak ada Tuhan yang berhak disembah melainkan Dia, Yang Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana.

Surah Ali- Imran Ayat 6



Dimulai pada minggu ke 4-8:

Terjadi pembentukan awal embrio manusia yang sudah memiliki sistim vaskuler (peredaran darah). Jantung janin mulai berdetik, dan semua organ tubuh lainnya mulai terbentuk.
Muncul tulang-tulang wajah, mata, jari kaki, dan tangan.


Pada fasa ini pun sudah terbentuk jantung degutan yang terdiri dari dua selaput tipis.
Selaput ini berisi air degutan tempat bayi terapung di dalam rahim.
Air degutan akan menjaga bayi dari cedera akibat benturan dari luar selama masa kehamilan.


Pada minggu ke 8-12:

Organ-organ tubuh utama janin kita telah terbentuk. Bentuk kepalanya pun kini lebih besar dibandingkan dengan badannya, sehingga dapat menampung otak yang terus berkembang dengan pesat. Ia juga telah memiliki dagu, hidung, dan kelopak mata yang jelas.
Di dalam rahim, janin kita mulai dapat melakukan aktifitas seperti menendang dengan lembut


Pada minggu ke 12-16:

Paru-parunya janin mulai berkembang dan detak jantungnya dapat didengar melalui alat ultrasonografi (USG). Wajahnya mulai dapat membentuk ekspresi tertentu, dan di matanya mulai tumbuh alis dan bulu mata.. Kini ia dapat memutar kepalanya dan membuka mulut. Rambutnya mulai tumbuh kasar dan berwarna. Bahkan kakinya pun sudah tumbuh lebih panjang dari tangannya.



Pada minggu ke 16-20:

Hidung dan telinga tampak jelas, kulit merah, rambut mulai tumbuh, dan semua bagian sudah terbentuk lengkap. Pembuluh darah terlihat dengan jelas pada kulit janin kita yang tipis... Tubuhnya ditutupi rambut halus yang disebut lanugo.. Si kecil kini mulai lebih teratur dan terkoordinasi dan beraksi terhadap suara ibunya.

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Thursday, October 15, 2009

** kIsAh iBu & AyAH **


uTk TataPan Ank Ibu Sayang,
ni Ibu Cite La Skit Psal KiSah AyAh n Ibu
At Least adEla gk Org TaHu Kisah Kami kt Blog ni..
hihihi..sje Je...

TaNggal 30hb Mei 2008
TaRikh SejarAh KaMi BerDua
ni Skit Slot TiMe HaRi Akad Nikah

HaRi JuMaaT jAm 3.15 Ptg

video

JOm ImBas KemBali
LaYan GamBar






Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Wednesday, October 14, 2009

~ AnAKku, NuR AmNI NaJwA ~

Hari Pertama Tanggal 3 JuLy 2009

5 OgOs 2009 (Dah umur Sebulan)

cOmEl Anak Ibu (2 BulAn)

xPuas laGi TeNgok???Hihi...
xleh letAk beByk...nnT kAlaH ank ErrA FazIra...kih..kih..
skrG Umur AmNi dh 3 Bulan...
Pi Klinik 3 Bulan PunYe CUcuK 7 Okt lps
timBang BerAt dh 6.4Kg...
AlhmduLillah..Ank IbU MemBesar BaGai JuaRaaaa...
HasIl SuSu IbU...
n xDeMam (org Ckp tiMe 3 buLan selaLu BaBy Demm)












Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

iBu InTerPrem (betuL ke Eja Ni) LaGi

xPeLa la kaN?? Blog anakKu gk..xpeLa NyIbuk pn..
DuLu TiMe BuJanG ku StaY la Kt KuAla BeSut, uMah AtOk,
lOni..kNe KorBan La sKit..
sBB dh BerKelUarGa..

So,Ku staY umAh MeRtuA (smNtarA anAk StiLL kEcil),
hihi..jaRang2 oRg Leh DuK dgn MerTua,
Tp Ku...AlhmDulLillah..dr PanTang smpI Skrg..
ku BesT staY wiTh TheM,

At LeaSt ku Xrunsing kan AnakKu...
dudUk Dgn Mok n Tok Ayah


mNe Umah nye?? kt KubG KeRian, kB,KeLate,
BuNyi Cm Jauh Je...aLa..alah BisA TeGal BiAse..
dLm 50 Mnt perJalnan dr Umah Ku Drive ke Tmpt Kerja,
xpEnat Ke?
bAlIk Keje...tgk Muka Amni..teRus Ilang Rase Penat..

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

SiApa IbU AmNi ???????????????????????????


mMm....keNa CeriTe gk Ke?
MstiLa..kLu x OrG xThu Ank SaPe yg Cute tu
hihihi...
IbU Amni Ni dh Umur 29 ThN..dAh TuA dAh..
tP StIlL maIntAin..n Skrg MaKin CuN..wakAka..
n kuRus Skit..(xpyH SliM WorLd)

IsTerI Kpd En.MoHd ZaiRuddIn
TarIkH KahWin : 30 MEi 2008
SyUkuR La cPt Gk Dpt TiMang BabY

gMbr KeLuArGa Ku


iBu ni WaNita BerKerjayA
KeRja Kt PID (PusAt InTerNet DeSa)
kt Mne Tu???
KuAla BeSut, TeRenGGanu (nEgerI KeLahiranKu)
dh LaMa gk KejE situ (As PenGurus)
cm Boss R kt SiTu (AngKat DiRi SndirI)

StaRt keJe o3 NoV 2003
Uiissh..peJam CelIk..peJaM CeLik daH mAsuK tAhuN ke 6..
Kne Dpt PinGat SeTia BerJasa Ni...;-)
Cheh..pdHal..xDe org Nak Mbik KeJe..
peNat dAh Ibu duk AppLy mCm2...tP xDe yg SngkuT..

XPeLa..adelA hiKmah Tu..
At LeaSt Ku dpT banTu orG KampuNg CeLIk IT..
n Leh TamBah KenAlan...




Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Tuesday, October 13, 2009

** ******* ****** aNak SiaPa Ni *********************


3 July 2009 jam 6pm

Iras sape ye?

gambar 4 JuLy 2009 jam 9pm

dh Pandai SnYum AnAk Ibu
4 Ogs 2009

iBu baRu wT bLoG utK anAk Ibu
WaLau Ibu Ni 'PaKar IT' koNonNya
tP cm Xde KekuaTan Nak Wat Smua Ni
Tq Zel coz kasi Dorngan Ku Wt ni
huhuh..

Nur Amni Najwa ni..anak SulngkU
Lahir 3 July 2009 kt HUSM kuBang KeriAn
PenGalAmn yG x Dpt DiLupAkn
BerAt AmNi Time LaHir 2.9kg Je...
SyUkur SmuanYa SelAmat
ThaNx A lOt 2 My HubbY berAda D cc Ku
TiMe Genting
SiAp jadi Nurse..hihihi..




Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS